"מחשבה אחת של מוסר" \\ הרב אריאל שחר

    הרב אריאל שחר 1 Comment on "מחשבה אחת של מוסר" \\ הרב אריאל שחר

    מאמר מיוחד לכבוד יום השנה לפטירתו של מרן ראש גולת אריאל הגאון רבי אלעזר מן שך זצוק"ל

    בכינוס יסוד דגל התורה
    7:55
    06.05.24
    חדשות קול חי No Comments on צה"ל החל בפינוי העזתים מרפיח; לקראת התמרון בעיר | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יש בה במחשבה יכולת להניע, להזיז, להעיר, לדחוף, להוציא מן הכח אל הפועל, להעיר את רוחו של האדם ולהגביה אותו למקומות גבוהים, 'מקום של מחשבתו של אדם מגעת שם הוא כולו'

    רבינו יונה בשערי תשובה מבאר כי השומע אל החכמים יוצא ברגע קטן מאפילה לאור גדול וזאת משום שהשמיעה והמחשבה הרי הם כידיות הכלי, וכאשר מרימים את ידי הכלי הרי כל הכלי נמשך ועולה.

    כך נפשו של האדם, השמיעה וההבנה, כל אחד לחוד ושניהם יחד, מעלים את כל חלקי הנפש משאול תחתית לפסגה רוחנית גבוהה, גם אם האדם אינו ראוי להן וטרם עבר תהליך רוחני ארוך עם עצמו.

    יש קונה עולמו בשעה אחת ויש קונה עולמו בשעות הרבה, החכמה לדעת לנצל את ההזדמנות שמקנה שעה אחת של התעוררות למען שעות הרבה איכותיות וטובות בעבודה רוחנית ובלימוד תורה זך וטהור יותר, בגלל אותה השעה.

    אך דרכו של היצר לדחות את האדם בטענות שוא: הרי גם כך אינך לומד שעות רבות ומה היא שעה או רגע אחד של לימוד תורה?

    כנגדו עומד משלו של ה"חפץ חיים" נערה שמכרה פירות בשוק ואדם שעבר שם קרע את השק שהחזיקה והפירות החלו להתפזר לכל עבר.

    אנשי השוק החלו לגזול ולקחת מכל הבא ליד, והיא החלה לבכות.. איש חכם ניגש אליה וטענתו בפיו: 'אם הם גוזלים תגזלי גם את'.. 'אם הם לוקחים פירות מהשק שנקרע תקחי גם את'..

    תנצלי ותצילי מה שניתן ואפשר להציל..

    אמר ה"חפץ חיים" כי הנמשל גם הוא חלק מעבודת ה', אם יצר הרע גזל ממך חלק מהכוונה בתפילה או חלק מהזמן, אל תתן לו את השאר על מגש של זהב.. תנצל גם אתה מה שאתה יכול בכל דרך ובכל עת, גם מחשבה אחת של מוסר.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ידוע על קשריו המצוינים של מרן עם הגר"ח גריינימן זצ"ל ועם הגר"ד לנדא שליט"א ועם הגר"ד פוברסקי זצ"ל ועם חסידות חב"ד המפוארת ועם חסידות גור המעטירה.